Updated Every Monday, Wednesday and Friday

Friday, April 24, 2009

Head down, sleeves up. (20 Days Remaining...)

Tonight is going to be fuuuunkay. Don't even get me started on the weekend.

It is with great, great anticipation that I'll put the final nails in the coffin of my outline and set forth in my quest to actually write the damn script.

Can you feel the excitement in the air? Can you?

Oooh... It tingles!

Okay, forgive the weirdness that's about to unfold - but Denis McGrath, I want to hug you right now. Seriously man - hugs and high-fives are yours to claim at your leisure.

It's so simple that I don't even know why I didn't think of it before, but there it is and because of it you've saved me from one hell of a mental wedgie.

See, I've always done my outlines in Word and then just re-typed everything into Final Draft when I was ready to get down to it.

But then Denis, in all his awesome 'Look-I'm-A-Showrunner-Now' awesomeness comes along and says "Hey, why don't you just write the outline in Final Draft using a basic script format?"

And there go my words as the hamster slips off the wheel, into the wood chipper.

Uh. *blink*

Um...

I dunno?

For some reason simple, logical ideas like that never popped into my head - hell, to think of all the time I wasted on my old scripts, re-typing everything out by hand. Ugh.

And so I took his advice.

Essentially, all my scene headings are done now - all the descriptions of what's needed is there - I just gotta go back now and add dialogue, time things out. Maybe not 'simple' simple, but a hell of a lot less headache-y.

What can I say? Same effect, less overall work? Brilliant.

It's simple shit, but it saves time - and when time is your bread and butter, well, damn. I'll take it.

So, many, many thanks Denis! My wrists and newly-forming hunchback thank you very much.

Alright folksies, 20 days left - let's take stock:

1 script to go.

Time permitting, a couple re-writes. We'll see.

A letter of intent that doesn't suck (the one I just finished is... yeah).

This weekend shall be the bringer-of-the-pain for, come Saturday, I'm going to try and finish the first draft of my script in 2 days.

That's right, forget the warming warming-ness of sunshine (or rain if you trust the weather peoples), forget the loving caress of Vitamin D - I'm going marathon stylez here.

2 days. 48 total hours. Well, probably less. Let's say around 36 total hours (I'll be generous and give myself time to sleep... maybe eat... do... other functions - maybe.)

I'm thinking that with a good outline it's potentially possible. But this'll be a test, no doubt about it. The 48(36?)-Hour Writer Rally, if you will.

Hell, I'm just psyched to see if I can pull it off.

And so, as of 7pm tonight: Off with the phone, off with the internet, on with the noise-cancelling headphones. Just me, a blinking cursor and the beginnings of a well-earned monitor tan.

Wish me luck!

Cheers,
Brandon

2 comments:

CAROLINE said...

You can do it! Godspeed, my son.

Nate said...

Good luck! The force is with you!

Vitamin D is your friend. This winter when I was doing my application my wife started slipping me vitamin D before she'd head off to bed. Swear it kept me focused hours longer then I normally would be